fredag 23. september 2011

.:rosa kjole:.

Etter lang ventetid var kjolen til jentungen endelig ferdig!
Hun har ventet tålmodig.
Mammaen har nemlig ikke vært like tålmodig, og måtte strikke noe annet i mellomtiden. Det var kjedeligere enn jeg trodde å bare strikke glattstrikk såååå lenge. :P
Kjøpte garnet i februar/mars, tror jeg. Nå er kjolen endelig ferdig. :)

Strikket str.8. Den var ikke lenger enn den måtte være, men jeg skulle gjerne ønske jeg hadde brukt maskeantall til str.6. Den er ganske stor rundt til 5-åringen min.
Men, men - heldigvis kan den brukes til tunika når den er for kort til å brukes som kjole. :P

Oppskriften er fra Sandnes Garn - Mix barn 1008.
Garn: Sandnes Garn mini duett.
Str.8 år

2 kommentarer:

  1. Den var søt...skjønner godt at tulla ville han den fort ferdig....ha ei fin helg..:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin kjole!! Hvilket minner meg på at eg berre mangler en heklekant runt halsen på tunikaen eg starta på til snuppa i fjor sommer... (har prøvd den nylig, og den passer heldigvis...)

    SvarSlett